TABATA, HIIT, BODYFORMING s Monikou

TABATA + HIIT (Vysoko intenzívny intervalový tréning + BODYFORMING

Vyskúšajte komplexný program s trénerkou MONIKOU. Doprajte si z každého to, čo potrebujete a vystavajte si svoj týždenný tréningový plán!

PONDELOK 18:00 TABATA

STREDA 18:00 TABATA
STREDA 19:00 HIIT

PIATOK 18:00 TABATA
PIATOK 19:00 HIIT

SOBOTA 9:00 BODYFORMING


Podrobnosti k tréningom:
Aj vy ste už kdesi začuli pojem TABATA?
Možno ste si presne ako mnohí iní mysleli, že ide o nový typ cvičenia, ďalšiu z ciest ku krásnemu a zdravému telu. S tou cestou to skutočne sedí, ale s tým rozdielom, že tabata nie je druh cvičenia, ale metóda. S jej pomocou sa nielen riadne zapotíte, zoštíhlite a spevníte svalstvo, ale minimalizujete aj čas strávený cvičením. ZÁKLADOM JE RYTMUS Tabata je intenzívny intervalový tréning, ktorý pozostáva z 20 sekúnd maximálnej aktivity a 10 sekúnd odpočinku opakujúcich sa za sebou 8-krát. To znamená, že jedna tabata trvá 4 minúty. Za 20-30 minút možno týmto spôsobom precvičiť a vyformovať celé telo. Rovnako dobre sa dajú v rámci tabaty využiť aeróbne aj posilňovacie cvičenia. Na tréning postačí práca s vlastnou váhou. Pokročilí pokojne môžu použiť činky, expandry, kettlebell, fit loptu... Tabata je výbornou voľbou pre všetkých, ktorí chcú neustále zlepšovať svoju kondíciu. Tento typ tréningu sa odporúča i tým, ktorí chcú schudnúť.
Názov dostala tabata podľa svojho objaviteľa, japonského profesora Izumiho Tabatu. Ten vymyslel v r. 1996 spolu so svojimi spolupracovníkmi systém cvičenia pre reprezentačných rýchlokorčuliarov. Nová metóda mala zefektívniť ich výkony. Tabata patrí k náročnejším formám tréningu. Niektorí športovci sa jej venujú dvakrát do týždňa. Práve takto zvolená záťaž prináša vynikajúce výsledky. Určite je však vhodná aj pre ľudí, ktorí dlhšie nešportovali. Zástancovia tabaty si pochvaľujú, že po nej kilá letia dolu závratne rýchlym tempom. Za mesiac sa ručička na váhe môže posunúť až o dva dieliky doľava. Pravda, ak dodržiavaš všetky zásady.Na chudnutie vplýva viacero faktorov, napríklad stravovanie počas celého dňa, denný režim aj dostatok spánku. Takže zhrnieme si výhody: -zrýchľuje metabolizmus -spaľovanie pokračuje aj dlho po tréningu - zlepšuje kondíciu -spevňuje a formuje telo -spomaľuje starnutie, zvyšuje libido, odbúrava stres ..... Ak Vás Tabatka zaujala už teraz po prečítaní, určite si ju zamilujete ako aj ja, keď som s ňou začala. A tým sa dostávame ku mne.

BODY FORMING
Ak vás nebaví cvičenie osamote v posilňovni, vysoko intenzívne intervalové tréningy sú pre Vás príliš, skákanie a tanečne kroky nie sú vaša šálka kávy, zabavte sa v skupine a dajte zabrať svojim svalom na body formingu.
Cvičenie je zamerané na tvarovanie a formovanie postavy. Prvá časť hodiny je zameraná na spaľovanie tukov a druhá časť hodiny je zameraná na posilňovanie veľkých aj malých svalových skupín. Pri posilňovaní sa používa vlastná váha tela, prípadne malé činky, gumičky, fit lopta.

Napomáha odbúravaniu tukov, spevní vaše telo a postará sa o štíhlejšiu postavu. Priaznivo ovplyvňuje funkciu a štruktúru pohybového systému, zlepšuje funkčnosť dýchacieho a srdcovo-cievneho systému. Zároveň rozvíja koordinačné a kondičné schopnosti. Zaručene sa pri ňom odreagujete a odbúrate stres, preto je to aj vynikajúca forma relaxu.
Hlavnou výhodou cvičenia s ľahkou záťažou je všestranné precvičenie svalstva celého tela, ktoré je sprevádzané zvýšeným prísunom kyslíka z pľúc do srdca a svalov. Intenzívnym a neprerušovaným vykonávaním cvičenia v správnom tempe priaznivo ovplyvňujeme metabolizmus organizmu, čo vedie k úbytku tukových zásob a napomáha formovaniu postavy.
Body forming je vhodný pre všetkých bez ohľadu na vek, či váhu. Ideálny pre tých, tie čo dlhšie necvičili, mamičky po pôrode.

 

HIIT je skratka pre vysoko intenzívny intervalový tréning. Spája dva rôzne typy tréningov – vysoko intenzívny tréning a intervalový tréning, ktoré sú extrémne efektívne. Je to forma kardia. Krátke a intenzívne časové intervaly anaeróbneho cvičenia, nasledované menej intenzívnymi časovými intervalmi zotavenia. Tento vysoko intenzívny tréning má veľa výhod a je to skvelý spôsob, ako získať kondíciu a schudnúť. Pretože HIIT spaľuje tuk aj po docvičení. To znamená, že metabolizmus nášho tela (množstvo kalórií, ktoré spálime) sa zrýchli o 24-48 hodín po docvičení! Takže aj po dokončení cvičenia stále spaľujeme kalórie. Ak to, ale chceme dosiahnuť, veľmi dôležité je uistiť sa, že udržiavame naše cvičenie vysoko intenzívne. Ľudia si doteraz mysleli, že kardio, ktoré je na rovnakej úrovni, ako napríklad poklus alebo beh, je na spaľovanie tukov lepšie. Avšak bolo dokázané, že HIIT cvičenie spáli viac tuku. Dôvodom je, že trénuješ s oveľa vyššou intenzitou ako pri iných cvičeniach, takže celkové množstvo energie, ktorú využívaš, je vyššie.



Moje meno je Monika Chovancová a chcem byť vaša inštruktorka. Som v prvom rade mamina na plný úväzok, ktorá pracuje v Detskej fakultnej nemocnici a šport je moje hobby a vášeň. Vyskúšala som, aj sa venovala rôznym skupinovým cvičeniam, cez aerobic, kalanetiku, bodyforming, piloxing, taeboo.......Prišli detičky a ja som pochopila,že chcem viac. Chcem sa venovať aj iným, vidieť ich výsledky, motivovať ich. Prepadla som úplne Jumpingu a po absolvovaní mnohých školení som sa vlastne cez Jumping dostala až k Tabate, ktorú som vkladala do tréningov. Mala a má úspech, pretože naozaj funguje a klientky to samé videli a cítili. A posledná vec, ktorú potvrdzujem: VEK JE LEN ČÍSLO !

Poprosím Vas, hláste sa mi na tel.č. 0948 799 832 (sms,Viber,WhatsApp). TEŠÍM SA NA VÁS :-)

AKTUÁLNE INFORMÁCIE Z MONIKINÝCH TRÉNINGOV MÔŽETE SLEDOVAŤ TU NA FB V SKUPINE TRÉNINGY S MONČOU!!!!
KOMPLETNÝ HARMONOGRAM TRÉNINGOV V INSPIRO NÁJDETE TU!